Click Like and Receive all updates via Facebook.

Tutorial By | JiwarOsak

TABUNG BELI LENS DSLR BARU


BLOGFYNA.COM

  • Tarikh Cuti Tahun Baru Cina 2017 - Tarikh Cuti Tahun Baru Cina 2017 Assalammualaikum dan salam sejahtera. Bilakah tarikh cuti tersebut? Tarikh Cuti Tahun Baru Cina 2017 merupakan keyword y...
    9 months ago

BLOGWALKING ZONE (Senarai Bloglist)

SHOT AND SNAP PHOTOGRAPHY

Wednesday, June 27, 2012

NAK DIET TAPI MAKAN BANYAK. TERUK BETUL BUDAK INI | TIPS / CARA DIET SIHAT DAN CEPAT

Tajuk teruk betul tapi takpe kalau untuk diri sendiri. Haisshh. Benda yang fyna cuba praktikan sekarang. Sebab selera fyna semakin melampau-lampau. Risau lak. Nasib baik ada tips. 

Jom sama-sama kita praktikan. ^^; Tak salah rasanya kalau kita mencuba tips ini.

Tips/cara diet sihat dan cepat.

  • 600 kalori dapat dengan mudah masuk ke dalam perut dengan menyantap kue kering dan snack. Cobalah untuk membatasi menyantap snack dan kue kering.
  • Daripada mengkonsumsi soup ber-cream , pilihlah soup dengan kuah tanpa cream. Cream akan menambah kalori pada makanan Anda.
  • Daripada anda membeli makan di luar, Akan lebih baik jika Anda membawa makanan dari rumah. Membawa makanan dari rumah secara tidak langsung akan membantu membatasi makan siang Anda. Anda sering lapar perut melihat makanan makanan lezat yang terpajang di luaran bukan? :)
  • Ketika makan usahakan menyantap makanan yang rendah kalori terlebih dahulu baru kemudia ke makanan yang berkalori lebih. Dahulukan sayur/buah terlebih dahulu baru kemudian nasi dan lauk pauk nya.
  • Gunakan piring yang lebih kecil dari biasanya. piring yang lebih kecil secara tidak langsung akan membatu anda memasukkan sedikit kalori ke tubuh anda karena seolah olah anda telah makan 1 piring penuh padahal piring Anda yang sebenarnya berukuran kecil.
  • Kunyah makanan Anda secara perlahan lahan. langkah ini cukup efektif untuk membuat Anda lebih cepat kenyang sehingga bisa dikatakan langkah ini efektif sebagai cara diet sehat dan cepat.
  • Kurangi penggunaan garam
  • Minum Air putih 8 gelas per hari. Ini adalah jumlah minimal.
  • Hindari makanan cepat saji.
  • Olahraga terbaik untuk diet adalah olahraga aerobik.
  • Jangan melewatkan makan utama. makanlah 3x sehari , jangan kurang dari itu. makan 2 x sehari bukanlah cara diet sehat yang benar

9 comments:

Azza Afdzal said...

waaa sama la kita...ckp je nak diet mkn mkn tetap menjadi2 hihihi

CIK CHIPSMORE said...

wink..wink..
sy ngah berdiet gak nie..
n memang selalu amalkan petua2 yg kamu cakap kat entry nie..hehehe

1st time masuk blog kamu..t sy folow blog kamu ok..hehe

fyna said...

dear azza : ^^; takpe2...bulan pose nanti boleh diet kaw2 nye...

fyna said...

dear chipsmore : slow2.. samalah ngan fyna. nak maintain berat yg sedia ada. kalau boleh nak turunkan lagi. lagi bagus~

thanks datang blog fyna. ^^;

nadia farhana said...

yaya dah kurus tapi diet juga.. ngee :)

fyna said...

dear nadia : kurus? waaa.. untunglah.. ^^;

buatbest said...

bulan pose nie kurang 5kilo la aku~ hii

fyna said...

buatbest : waaa.. untunglah~

fyna said...
This comment has been removed by the author.